Obrazki strony End of Days są hostowane na serwerze photobucket.com. Jeśli nie ładują się ona prawidłowo, najprawdopodobniej strona photobucket.com jest chwilowo niedostępna. Przepraszamy za utrudnienia.
SzukajUżytkownicyGrupyStatystykiRejestracjaZaloguj się

Poprzedni temat «» Następny temat
Teczka Zkaja
Autor Wiadomość
zkajo 
Administrator
Pan i Władca


Wiek: 30
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1245
Wysłany: 2012-12-26, 17:08   Teczka Zkaja

Gdyby ktoś jeszcze na tym forum do tej pory się nie domyślił, czytamy "zetkajo", co daje nam teczkę "zetkaja".

Tak czy inaczej, w dziedzinie Digital Painting jestem nowy, a kurs na którym właśnie jestem (Games Development) wymaga bym się w niej podszkolił. O ile obróbka zdjęć, tworzenie tekstur czy nawet modeli 3D mam już bardziej obcykane, nadeszła pora na rysunek... i tutaj leży pies pogrzebany.

Nie mam zamiaru zaśmiecać Devian Arta moimi mazankami, więc postanowiłem że chociaż podzielę się nimi tutaj, z wami. Następną częścią kursu na którym jestem będzie tworzenie Lokacji 3D do gier, więc mam zamiar pobawić się z EoD jednocześnie zarabiając dobrą ocenę i pokazać wam moje wyobrażenie świata który razem tworzymy. ;)

No ale, wpierw wrzucam mój pierwszy speedpaint w klimacie pustynnym :D Rozumiem że moje prace są amatorskie, i nie szukam pochwał, a raczej wskazówek i sugestii, komentarzy jak i pomysłów.


Plains of Bolgoria


Wersja 1



Random AT Gun




Inspirowana Drugą wojną broń przeciwpancerna, gotowa do importu do UDK. Kilka tekstur 512x512, oraz 1700 poly.


Szabla Paradna





Z czasem dodawać będę więcej prac ;)
_________________
 
 
 
REKLAMA 
Namiestnik

Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 2598
Wysłany: 2012-12-26, 19:15   

_________________

 
 
 
Faust272 
Namiestnik


Wiek: 34
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 2598
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2012-12-26, 19:15   

Chcę użyć Plains of bolgoria
_________________
Avenker: budze nimfę
Vanilla: Nimfa udaje przyjacielską.
Avenker: co to znaczy udaje?
Vanilla: Nimfa uwodzi cię i odbiea ci RZUT OSZCZEPEM
Avenker: a to szmata
Avenker: wale ją drągiem
Vanilla: Wyciągasz drąga z torby
Vanilla: Nimfa za ten czas uwodzi cię i odbiera ci eliksir ślepoty
Avenker: wale ją drągiem
Vanilla: Nimfa teleportuje się.
Avenker: a to szmata




 
 
 
zkajo 
Administrator
Pan i Władca


Wiek: 30
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1245
Wysłany: 2012-12-26, 19:17   

Faust272 napisał/a:
Chcę użyć Plains of bolgoria


Ależ używaj ;) To i tak było dla EoD ^^ Kiedy moje umiejętności się polepszą to wrócę też do tych starych obrazków które będę ulepszać ;)
_________________
 
 
 
zkajo 
Administrator
Pan i Władca


Wiek: 30
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1245
Wysłany: 2013-02-05, 17:51   

Pomyślałem sobie że walnę coś informacyjnego dla tych z was, którzy mogą tymi rzeczami być zainteresowani. Chodzi mianowicie o modele 3D do gier komputerowych. Czyli jak tworzą te wszystkie fajne graficzki na ekranie.

Świat 3D złożony jest z poligonów - figur z minima trzema kątami. Poligony te tworzą "siatkę" modelu, która jest renderowana przez wasz komputer. Każdy model 3D składa się z właśnie takiej siatki. Im więcej poligonów, tym więcej detali.

Problem w tym, że poligony używają mocy obliczeniowej komputera. Dlatego jak pewnie nie raz zauważyliście, przedmioty drugoplanowe mają o wiele mniej detali niż np. broń którą nosicie. To dlatego, by zachować najwięcej poligonów na to co gracz widzi najczęściej. Ale jak to wygląda w praktyce?


Siatka w Elder Scrolls 5: Skyrim




Na gotowy już model nałożyć można tekstury. Przykładami są "diffuse" czyli mapa koloru. Mamy też "Specular" odpowiadający za odbijanie się światła od obiektu czyli jego "oczojebność" ;) oraz najciekawszy ze wszystkich... bump i normal.

Tak zwane Normal maps to sepcjalne tekstury tworzone z bardziej detalicznego modelu. Dlatego, zwykle tworzy się 2 modele tego samego: Jeden z setkami poligonów który widzimy w grze, a drugi z tysiącami czy nawet milionami który pomoże nam wygenerować specjalną iluzję projekcji detali. Zaprezentuję to w ten sposób:



Przed sobą macie 2 modele tego samego. Jeden ma małą siatkę, gotową do wrzucenia do gry (około 200 poligonów) a drugi ma około 16 tysięcy. To o wiele za dużo. Dlatego, generujemy normal mapę z jednego modelu, i przekładamy ją na drugi. Wygląda ona tak:



Jest też oczywiście mapa koloru, diffuse:



Która po połączeniu z teksturą oświetlenia daje nam to:



No i czarno-biała mapa Specular (odbijanie światła):





Final Result:




Co prawda zastosowanie normal mapy w tym przypadku nie jest najlepsze, ale to jest praktyka którą dopiero co uczę się mistrzować ;) Mam nadzieję że ten szybki overview co nieco wam pokazał :)
_________________
 
 
 
Altaris 
Chrzest w ogniu



Dane w grze
Rasa: Elf
Miano: Altaris / Jednooki
Pełna KP

 
Osiągnięcia, przewinienia: *Stara Gwardia*
Wiek: 28
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 1058
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-02-05, 18:14   

Może chciałbyś stworzyć model postaci z End of Days jako grupki poszukiwaczy przygód? Z przodu Stara Gwardia, a w tle reszta graczy? Mogła to by być jakaś reklama dla forum. Mógłbyś zarówno wspomagać uniwersum End of Days, a równocześnie udoskonalać swoje umiejętności.
_________________
Wypowiedzi Altarisa.
Wypowiedzi Andariela.


 
 
 
zkajo 
Administrator
Pan i Władca


Wiek: 30
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1245
Wysłany: 2013-02-05, 18:17   

Altaris napisał/a:
Może chciałbyś stworzyć model postaci z End of Days jako grupki poszukiwaczy przygód? Z przodu Stara Gwardia, a w tle reszta graczy? Mogła to by być jakaś reklama dla forum. Mógłbyś zarówno wspomagać uniwersum End of Days, a równocześnie udoskonalać swoje umiejętności.


Żebyś ty wiedział jak ja nienawidzę organiki :D

Modele postaci to dla mnie wyższa półka, ale może pewnego dnia się za to zabiorę. Myślałem o czymś takim do świata EoD, ale jeszcze z tym poczekam.
_________________
 
 
 
Altaris 
Chrzest w ogniu



Dane w grze
Rasa: Elf
Miano: Altaris / Jednooki
Pełna KP

 
Osiągnięcia, przewinienia: *Stara Gwardia*
Wiek: 28
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 1058
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-02-05, 18:23   

A nie mogą być takie kanciaste postacie, jako prototypy do tekstur podobnych do tych z Gothica I? Ewentualnie moglibyśmy popracować nad teksturami jako ilustracjami do naszej III Edycji. Oraz mam pytanie tutaj, skoro już ktoś to czyta - kto tworzył artykuł "Kataklizm"?
_________________
Wypowiedzi Altarisa.
Wypowiedzi Andariela.


 
 
 
kastyl 
Administrator
Kastyl EoD Police



Dane w grze
Rasa: Nieumarły
Miano: Thor (Tellan Varjo)
Pełna KP

 
Osiągnięcia, przewinienia: *Stara Gwardia*
Wiek: 34
Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 735
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2013-02-05, 23:49   

Z tego co pamiętam chyba Faust, ale głowy nie daje. Swoją droga 3 edycja EoD jest również w wielkiej części jego zasługą.
_________________
"Ten, kto walczy z potworami, winien uważać, aby samemu nie stać się jednym z nich. Kiedy patrzysz w otchłań, ona również patrzy na ciebie"
 
 
 
Faust272 
Namiestnik


Wiek: 34
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 2598
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2013-02-06, 00:07   

Ja stworzyłem "Kataklizm". Tak samo jak powiedział Kastyl, ja pchnąłem III edycję w ruch.
_________________
Avenker: budze nimfę
Vanilla: Nimfa udaje przyjacielską.
Avenker: co to znaczy udaje?
Vanilla: Nimfa uwodzi cię i odbiea ci RZUT OSZCZEPEM
Avenker: a to szmata
Avenker: wale ją drągiem
Vanilla: Wyciągasz drąga z torby
Vanilla: Nimfa za ten czas uwodzi cię i odbiera ci eliksir ślepoty
Avenker: wale ją drągiem
Vanilla: Nimfa teleportuje się.
Avenker: a to szmata




 
 
 
Altaris 
Chrzest w ogniu



Dane w grze
Rasa: Elf
Miano: Altaris / Jednooki
Pełna KP

 
Osiągnięcia, przewinienia: *Stara Gwardia*
Wiek: 28
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 1058
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-02-06, 19:12   

Wiem doskonale, Kastylu. Nie wiem, czy mam tu coś do gadania, ale ja chyba też miałem co nieco do rozruszania na nowo End of Days. Zkajo i Faust prawdopodobnie to potwierdzą. Nigdy nie wątpiłem w działania Fausta, ale właściwie nie mam, co tu pisać. Zgłoszę się do niego prywatnie z moją sprawą.
_________________
Wypowiedzi Altarisa.
Wypowiedzi Andariela.


 
 
 
Jogurt



Dane w grze
Rasa: Człowiek
Miano: Marwyn Crane
Pełna KP

 
Dołączył: 06 Lut 2013
Posty: 83
Wysłany: 2013-02-07, 02:08   

Wybacz, że tak wtargnę bez pytania do twojej teczki ale mam takie małe pytanko ;-)
W jaki sposób robisz taki uv mapping jak np. w przypadku tej czaszki? Ogólnie chodzi mi o to w jaki sposób tniesz siatkę, że wychodzi to tak fajnie w jednym, zwartym kawałku mimo dużych krzywizn?
 
 
zkajo 
Administrator
Pan i Władca


Wiek: 30
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1245
Wysłany: 2013-02-07, 12:42   

Jogurt napisał/a:
Wybacz, że tak wtargnę bez pytania do twojej teczki ale mam takie małe pytanko ;-)
W jaki sposób robisz taki uv mapping jak np. w przypadku tej czaszki? Ogólnie chodzi mi o to w jaki sposób tniesz siatkę, że wychodzi to tak fajnie w jednym, zwartym kawałku mimo dużych krzywizn?


Przeciagam odpowiednio vertexy i poligony :) Zajmuje to troszke czasu, ale w koncu mi sie udaje :D

Tekstury maluje w mudboxie, ale pobawie sie zbrushem.

Robie to tez tylko na jednej czesci czaszki, jako ze z podobnymi modelami korzystam z modyfikatora symetri, przez co obie czesci UV ladnie sie na siebie nakladaja. Tworzy to od czasu do czasu problemy, szczegolnie przy normalkach i co niektorych teksturach kiedy widac takie brzydkie przeciecie po srodku, ale zwykle dziala cudownie ;)
_________________
 
 
 
Jogurt



Dane w grze
Rasa: Człowiek
Miano: Marwyn Crane
Pełna KP

 
Dołączył: 06 Lut 2013
Posty: 83
Wysłany: 2013-02-07, 23:28   

Cytat:
Przeciagam odpowiednio vertexy i poligony Zajmuje to troszke czasu, ale w koncu mi sie udaje

A jeśli można wiedzieć jak się nauczyłeś tak to robić? ;-) Robiłeś jakiś kurs, uczyłeś się z jakiegoś tutoriala czy po prostu samouk? Ja zawsze w tym temacie byłem dość cienki, zawsze mam problem żeby na bardziej skomplikowanych modelach tą siatkę tak fajnie pociąć i złożyć do takiej jednolitej kupy (hmm dziwnie to zabrzmiało ;p)
 
 
zkajo 
Administrator
Pan i Władca


Wiek: 30
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1245
Wysłany: 2013-02-07, 23:46   

Jogurt napisał/a:
Cytat:
Przeciagam odpowiednio vertexy i poligony Zajmuje to troszke czasu, ale w koncu mi sie udaje

A jeśli można wiedzieć jak się nauczyłeś tak to robić? ;-) Robiłeś jakiś kurs, uczyłeś się z jakiegoś tutoriala czy po prostu samouk? Ja zawsze w tym temacie byłem dość cienki, zawsze mam problem żeby na bardziej skomplikowanych modelach tą siatkę tak fajnie pociąć i złożyć do takiej jednolitej kupy (hmm dziwnie to zabrzmiało ;p)


Jestem na kursie Games Development, ale ogólnie to samouk :)
Często używam opcji "stitch selected" która jest po prostu genialna. Wtedy, kiedy już ładnie ułożę mesh w odpowiednie części staram się poprzesuwać odpowiednie vertexy, patrząc na to by każdy poligon miał chociaż troszkę miejsca.

Nie wyobrażam sobie też już innego teksturowania niż malowanie w mudboxie. Jest po prostu cud, miód i orzeszki :D
_________________
 
 
 
zkajo 
Administrator
Pan i Władca


Wiek: 30
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 1245
Wysłany: 2013-02-16, 02:23   

Ja na Wakacjach:



Ja w 1917:




Zabawa w ilustratorze :D
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

| | Darmowe fora | Reklama


Głosując na stronę na poniższych toplistach wspomagasz jej rozwój ;)
Gry Wyobraźni - Strona o grach PBF Toplista-Gier Toplista gier rpg Głosuję na GRĘ !!! Ninja Gaiden PBF
© 2007-2009 for Artur "Władca Zła" Szpot
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 14