Wysłany: 2008-09-11, 15:17 Regulaminowe opisywanie walki
Jak ładnie i szybko opisać walkę?
Czyli problem który dotyczy większości graczy.
Jakieś 70% postów wygląda tak -
*Więc (imię postaci ) wali go mieczem żeby potem go kopnąć, albo zrobić unik.
PLEH. Taki opis jest do bani. Jak w takim razie ładnie opisać walkę?
Pomoże wam ziutek - typowy tank na którego przykładzie będę wam tłumaczył, o co chodzi.
Zmodyfikujmy ten powyższy przykład.
*Więc Ziutek uderza go mieczem...
Tu warto dodać cel - ale pamiętaj - im więcej razy uderzasz w to samo miejsce tym większa szansa zablokowania ciosu
przez oponenta...
*W głowę...
Teraz powiedzmy w jaki sposób on to zrobi
*Tnąc na odlew...
Lub:
*Cięcie wyprowadzając z dołu
*Wyprowadzając poziome cięcie
I tym podobne. Następnie warto dodać efekt dodatkowy - jeśli chcemy wykonać jedno, niszczące uderzenie możemy
wykorzystać pradawny trik z wykorzystaniem siły całego ciała podczas ataku, lub skrętu bioder podczas cięcia.
Jeśli walczysz z wieloma przeciwnikami pamiętaj o obserwacji oponenta - nie chcesz chyba dostać z pałki w tył głowy?
Przed atakiem możesz opisać co myśli o danej sytuacji twoja postać ajeśli oberwąłeś napish o tym co poczuła twoja postać
np. Ogromny ból targnął ciałem ziutka... Ręka mocno krwawiła a rana piekła ziutka niemiłosiernie...
Chodźmy dalej.
Załóżmy że prowadzimy ważną walkę. Co wtedy zrobić? Warto opisać więcej niż 1 akcję.
Więc powiedzmy ziutek atakuje tam mieczem.
Teraz dodajemy nawias kwadratowy i wpisujemy: [jeśli atak mu się uda] czyli możecie opisać tu sytuację bądź czynność
którą wasz heros wykona po udanym ataku, np. dobije wroga.
Ważne jest też żeby się zabezpieczyć w razie porażki. Więc ładnie opisujemy unik, zwód czy inny fortel który nasza postać zastosuje by uniknąć kontrataku
przeciwnika.
Jak dotąd nasz opis walki wygląda tak:
Więc Ziutek uderza mieczem orka w głowę, tnąc na odlew. Jednocześnie cały czas uważał na swoje plecy,
co by jakowy goblin nie zaskoczył.
[ jeśli atak się powiedzie ]
Widząc że trafił, ziutek wymierzył orkowi mocnego kopniaka w krocze a cięciem chciał skrócić go o głowę.
[ jeśli atak się nie powiódł ]
- Kurwa - pomyślał ziutek - no to teraz mam problem. Przygotował się na ewentualny kontratak orka chcąc odskoczyć. Jeśli nie
będzie to możliwe, wojownik zasłoni się tarczą.
Nieźle, prawda? Ziutek jest przygotowany na część ewentualności a samo opisanie tego trudnie nie było, prawda?
Z czasem wasze wypowiedzi będą bardziej rozbudowane itp. itd.
Walka improwizowana - czyli już końcówka. Większość graczy zapomina że najpotężniejszą bronią jest otaczający ich świat.
Butelka ze stłuczonym denkiem może służyć jako maczuga z kolcami, kufel to niezła broń miotana a np. talerz z powodzeniem
może zastąpić shuriken. Ruszta głową!
Jednakże jak przy pisaniu każdego tekstu, trzeba również unikać zbyt wielu powtórzeń. W wielu przypadkach nie jest to łatwe i niejednokrotnie co najmniej kilku z was siedziało, myśląc, jaki jest zamiennik danego wyrazu, ale warto. Dzięki temu MG prowadzący twoją walkę/questa łatwiej przeczyta opis danej akcji, oraz prawdopodobnie szybciej odpowie, o co jak pamiętam kilku się upominało.
Sporządzenie takiego opisu nie jest tak trudne, jak mogłoby się wydawać, a czasami uchroni was przed odniesieniem poważnych ran, bądź śmiercią postaci.
O.K artykuł jest króciutki ale mam nadzieję że pomoże.
autor: Chomik_Zagłady
_________________ Avenker: budze nimfę
Vanilla: Nimfa udaje przyjacielską.
Avenker: co to znaczy udaje?
Vanilla: Nimfa uwodzi cię i odbiea ci RZUT OSZCZEPEM
Avenker: a to szmata
Avenker: wale ją drągiem
Vanilla: Wyciągasz drąga z torby
Vanilla: Nimfa za ten czas uwodzi cię i odbiera ci eliksir ślepoty
Avenker: wale ją drągiem
Vanilla: Nimfa teleportuje się.
Avenker: a to szmata
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach