Wersja 0.001
Piszemy to z tygrysicą, powiedzcie jakie zawody dodać. Mamy jeszcze dużo do opisania...
Podręcznik Rzemiosła Wszelkiego
Z kilkunastu sposobów zarabiania pieniędzy, najbardziej popularnym jest wykonywanie jakiegoś konkretnego rzemiosła. Tych jest dość wiele. Każdy z graczy może wybrać sobie rzemiosło które chce praktykować. Poczynając od krawiectwa czy pracy na farmie, a kończąc na kowalstwie czy chociażby alchemii.
By wykonywać dane rzemiosło, musimy najpierw poznać jego tajniki. Konkretnych sztuk gracze nauczą się od mistrzów danego rzemiosła, czy innych NPC.
Kolejną rzeczą którą musimy posiadać by wykonywać dany zawód jest miejsce pracy. Mamy dwa wyjście by takowe zdobyć:
-Zostać czeladnikiem i doczekać się awansu
-Kupić nowy zakład
Którąkolwiek opcję wybierzemy, i tak będziemy musieli się najpierw nauczyć jak wykonywać dany zawód. Co za tym idzie, najprawdopodobniej będziemy musieli popracować u pewnego mistrza.
Oto i spis dostępnych (jak na razie) umiejętności potrzebnych do wykonywania danego zawodu.
-Zielarstwo
-Ścinanie Drzew
-Warzenie Alkoholu
-Górnictwo
-Polowanie (Ściąganie skór, pazurów itp. )
-Obróbka Zwierzyny
-Alchemia
-Stolarstwo
-Płatnerstwo
-Szwactwo
-Rybołóstwo
-Rolnictwo
-Inżynieria Wojenna
-Architektura
-Łuczarstwo
-Jubilerstwo
- Hodowla
- Kaligrafia
-Tresura (zwierzęta, gracz musi określić jakie)
-Gotowanie
-Umiejętności artystyczne (Np. dla barda lub malarza, gracz określa jakie)
-Tworzenie Run
-Kowalstwo
Każda praca jakoś owocuje. Jeśli nie uda się nam sprzedać naszych produktów graczom, to za pewne znajdą się NPC, którzy przyjmą nasze towary. Na przykład, Kowal sprzeda swe miecze dla wojska, rybak będzie prowadził dostawy do gospody, a stolarz będzie sprzedawał meble dla tych, którzy chcą wydekorować swój dom!
Jeśli zdecydujesz się pracować jako czeladnik i w ten sposób zostać mistrzem w danym zawodzie, będziesz musiał się trochę napracować. Twój mistrz będzie oceniał twoją pracę (czyli jakość postów, ilość postów, rzetelność itp.), po czym zdecyduje czy nadajesz się na mistrza. Wtedy otrzymasz awans, a twoje umiejętności wzrosną!
Umiejętności – czyli jak je podnosić
Jeśli będziesz pracował rzetelnie, i wykonywał polecenia swego mistrza, ten pomoże ci podnieść twe umiejętności. Będą one rosły z biegiem czasu, lecz będzie to dość długi okres. Wiele wody upłynie nim z czeladnika powstanie mistrz, i ty drogi graczu, musisz się z tym liczyć.
Maksymalny poziom umiejętności, to poziom czwarty. Każdy zawód ma swe ograniczenia. Np. kowal którego poziom umiejętności wynosi 1, będzie mógł kłuć tylko i wyłącznie kiepskie bronie…
Oto poziomy dla poszczególnych prac:
-Zielarstwo
Poziom 1: Zbiera zioła lecznicze oraz trujące, nie znając jeszcze tajników ich działania. Wie co nieco o leczeniu.
Poziom 2: potrafi sadzić zioła, przez co utworzyć plantację.
Poziom 3: Zna tajniki leczenia, potrafi używać ziół do leczenia, oraz do zatruwania jedzenia/napoi.
Poziom 4: Potrafi wykonać proszki łagodzące ból, narkotyki, perfekcyjnie zna się na medycynie
-Górnictwo
Poziom1: Potrafi wydobywać kamień oraz węgiel
Poziom 2: Potrafi wydobywać rudę żelaza
Poziom 3: Potrafi wydobywać siarkę, platynę, cynk, rtęć oraz złoto
Poziom 4: Potrafi wydobywać rudę oraz diamenty
-Polowanie (Ściąganie skór, pazurów itp. )
Poziom 1: Potrafi wykrajać mięso ze zwierzyny
Poziom 2: Potrafi ściągać skóry oraz pazury
Poziom 3: Potrafi ściągnąć kły zwierzęcia
Poziom 4: Potrafi tworzyć trofea
-Alchemia*
Poziom 1: Potrafi tworzyć mikstury Lecznicze
Poziom 2: Potrafi tworzyć mikstury trujące
Poziom 3: Potrafi tworzyć mikstury które zwiększają atrybuty
Poziom 4: Potrafi tworzyć proch
(odwołuję do artykułu o alchemi)
-Stolarstwo
Poziom 1: Potrafi wykonać proste krzesła
Poziom 2: Potrafi wykonać stoły
Poziom 3: Potrafi wykonać małe drewniane dekoracje
Poziom 4: Potrafi wykonać duże drewniane dekoracje
-Płatnerstwo
Poziom 1: Potrafi wykonać proste elementy uzbrojenia (nagolenice, naramienniki itp.)
Poziom 2: Potrafi wykonać Pancerze (prócz skórzanych)
Poziom 3: Potrafi wykonać Zbroje
Poziom 4: Potrafi tworzyć zbroje wspomagane magią
-Szwactwo
Poziom 1: Potrafi stworzyć proste suknie oraz proste ubrania
Poziom 2: Potrafi wykonać skórzane pancerze
Poziom 3: Potrafi wykonać drogie suknie oraz ubrania
Poziom 4: Potrafi wykonać arrasy oraz inne elementy ozdobne (firany, zasłony, dywany etc.)
-Rybołóstwo
Poziom 1: 30% szans na udany połów
Poziom 2: 40% szans na udany połów
Poziom 3: 70% szans na udany połów
Poziom 4: 90% szans na udany połów
-Rolnictwo
Poziom 1: Uprawa warzyw
Poziom 2: Uprawa sadów owocowych
Poziom 3: Uprawa owoców egzotycznych
Poziom 4: Szanse na zwiększone zbiory
-Inżynieria Wojenna
1. proste machiny wojenne, Np. skorpion
2. balista i podobne
3. katapulta i podobne
4. trebusz i podobne
-Architektura
1. projektuje drewniane chaty
2. domy murowane
3. +zaawansowane ozdoby
4. +Projekty kamienic oraz innych dużych budynków jak Np. wille itp.
-Jubilerstwo
1. proste pierścienie i naszyjniki
2. + szlifowanie kamieni
3. bardziej skomplikowane ozdoby z wpasowanymi kamieniami
4. diademy, kolie i inne wyjątkowo skomplikowane ozdoby
-Kowalstwo:
1: Bronie kiepskie
2: Bronie dobre
3: Bronie świetne
4: Bronie doskonałe oraz palne
-Rzeźbiarstwo
1: Adept
2: Zaawansowany
3: Doskonały
4: Mistrz
Kowalstwo:
Kowalstwo jest jednym z najbardziej popularnych zawodów. By wykonywać tą profesję, potrzebny jest gabinet (kuźnia), miech, kowadło, beczka z wodą oraz oczywiście młot kowalski. Im lepiej kowal zna się na swej profesji, tym lepszą broń potrafi wykonywać. Jeśli kowal na poziomie pierwszym potrafi wykonać Kiepski krótki miecz jednoręczny, na poziomie drugim może wykonać Dobry krótki miecz jednoręczny, chociaż nie jest on zapisany.
Poziom 1: Kowal potrafi wykonać:
-Kiepski krótki miecz jednoręczny
-Kiepski miecz dwuręczny
-Kiepską włócznię
-Kiepski krótki sztylet
-Małe topory jednoręczne
-Siekiera
Poziom 2: Kowal potrafi wykonać bronie dobre
-Dobry długi miecz jednoręczny
-Dobrą halabardę
-Świetny sztylet
-Dobry duży topór oburęczny
-Dobrego Morgensterna
Poziom 3: Kowal potrafi wykonać bronie świetne
-Świenty długi miecz
-Doskonały Sztylet
-Świetną Szablę
Proponuje jeszcze umiejętności takie jak gra na jakimś instrumencie, oraz rozdzielenie umiejetności "kradzież" na np:
-Otwieranie zamków, kieszonkostwo, skradanie się itd.
Pod rzemiosło już bardziej można by otwieranie zamków przypisać, niż kradzież...
Co do spisu, to fajny, ale czegoś mi tu brakuje, jak by mi coś wpadło do głowy, to napiszę.
Chomik_Zaglady [Usunięty]
Wysłany: 2008-08-29, 20:37
Jak ładnie i szybko opisać walkę?
Czyli problem który dotyczy większości graczy.
Jakieś 70% postów wygląda tak -
*Więc (imię postaci ) wali go mieczem żeby potem go kopnąć, albo zrobić unik.
PLEH. Taki opis jest do bani. Jak w takim razie ładnie opisać walkę?
Pomoże wam ziutek - typowy tank na którego przykładzie będę wam tłumaczył, o co chodzi.
Zmodyfikujmy ten powyższy przykład.
*Więc Ziutek uderza go mieczem...
Tu warto dodać cel - ale pamiętaj - im więcej razy uderzasz w to samo miejsce tym większa szansa zablokowania ciosu
przez oponenta...
*W głowę...
Teraz powiedzmy w jaki sposób on to zrobi
*Tnąc na odlew...
Lub:
*Cięcie wyprowadzając z dołu
*Wyprowadzając poziome cięcie
I tym podobne. Następnie warto dodać efekt dodatkowy - jeśli chcemy wykonać jedno, niszczące uderzenie możemy
wykorzystać pradawny trik z wykorzystaniem siły całego ciała podczas ataku, lub skrętu bioder podczas cięcia.
Jeśli walczysz z wieloma przeciwnikami pamiętaj o obserwacji oponenta - nie chcesz chyba dostać z pałki w tył głowy?
Przed atakiem możesz opisać co myśli o danej sytuacji twoja postać ajeśli oberwąłeś napish o tym co poczuła twoja postać
np. Ogromny ból targnął ciałem ziutka... Ręka mocno krwawiła a rana piekła ziutka niemiłosiernie...
Chodźmy dalej.
Załóżmy że prowadzimy ważną walkę. Co wtedy zrobić? Warto opisać więcej niż 1 akcję.
Więc powiedzmy ziutek atakuje tam mieczem.
Teraz dodajemy nawias kwadratowy i wpisujemy: [jeśli atak mu się uda] czyli możecie opisać tu sytuację bądź czynność
którą wasz heros wykona po udanym ataku, np. dobije wroga.
Ważne jest też żeby się zabezpieczyć w razie porażki. Więc ładnie opisujemy unik, zwód czy inny fortel który nasza postać zastosuje by uniknąć kontrataku
przeciwnika.
Jak dotąd nasz opis walki wygląda tak:
Więc Ziutek uderza mieczem orka w głowę, tnąc na odlew. Jednocześnie cały czas uważał na swoje plecy,
co by jakowy goblin nie zaskoczył.
[ jeśli atak się powiedzie ]
Widząc że trafił, ziutek wymierzył orkowi mocnego kopniaka w krocze a cięciem chciał skrócić go o głowę.
[ jeśli atak się nie powiódł ]
- Kurwa - pomyślał ziutek - no to teraz mam problem. Przygotował się na ewentualny kontratak orka chcąc odskoczyć. Jeśli nie
będzie to możliwe, wojownik zasłoni się tarczą.
Nieźle, prawda? Ziutek jest przygotowany na część ewentualności a samo opisanie tego trudnie nie było, prawda?
Z czasem wasze wypowiedzi będą bardziej rozbudowane itp. itd.
Walka improwizowana - czyli już końcówka. Większość graczy zapomina że najpotężniejszą bronią jest otaczający ich świat.
Butelka ze stłuczonym denkiem może służyć jako maczuga z kolcami, kufel to niezła broń miotana a np. talerz z powodzeniem
może zastąpić shuriken. Ruszta głową!
Jednakże jak przy pisaniu każdego tekstu, trzeba również unikać zbyt wielu powtórzeń. W wielu przypadkach nie jest to łatwe i niejednokrotnie co najmniej kilku z was siedziało, myśląc, jaki jest zamiennik danego wyrazu, ale warto. Dzięki temu MG prowadzący twoją walkę/questa łatwiej przeczyta opis danej akcji, oraz prawdopodobnie szybciej odpowie, o co jak pamiętam kilku się upominało.
Sporządzenie takiego opisu nie jest tak trudne, jak mogłoby się wydawać, a czasami uchroni was przed odniesieniem poważnych ran, bądź śmiercią postaci.
O.K artykuł jest króciutki ale mam nadzieję że pomoże.
Ostatnio zmieniony przez Chomik_Zaglady 2008-08-30, 09:59, w całości zmieniany 1 raz
Arboris [Usunięty]
Wysłany: 2008-08-29, 20:50
Mi się podoba, ale osobiście dodałbym tylko jeden przypis na końcu. No może dwa:
Jednakże jak przy pisaniu każdego tekstu, trzeba również unikać zbyt wielu powtórzeń. W wielu przypadkach nie jest to łatwe i niejednokrotnie co najmniej kilku z was siedziało, myśląc, jaki jest zamiennik danego wyrazu, ale warto. Dzięki temu MG prowadzący twoją walkę/questa łatwiej przeczyta opis danej akcji, oraz prawdopodobnie szybciej odpowie, o co jak pamiętam kilku się upominało.
Sporządzenie takiego opisu nie jest tak trudne, jak mogłoby się wydawać, a czasami uchroni was przed odniesieniem poważnych ran, bądź śmiercią postaci.
Elf chciał sprowokować jednego ze szkieletów do uderzenia w pobliską ścianę, by uchylić się i poczęstować nieumarłego szybkim kopniakiem, bądź ciosem szponów.
No ten cios szponami mogę interpretować dowolnie. gdybym wtedy był złośliwy, to napisałbym, że szpony (błąd rzeczowy, chomik ma pazury!!!) utknęły między żebrami szkieletu, który to wykorzystał i przeszył Aiwa na wylot swoją bronią.
_________________ Avenker: budze nimfę
Vanilla: Nimfa udaje przyjacielską.
Avenker: co to znaczy udaje?
Vanilla: Nimfa uwodzi cię i odbiea ci RZUT OSZCZEPEM
Avenker: a to szmata
Avenker: wale ją drągiem
Vanilla: Wyciągasz drąga z torby
Vanilla: Nimfa za ten czas uwodzi cię i odbiera ci eliksir ślepoty
Avenker: wale ją drągiem
Vanilla: Nimfa teleportuje się.
Avenker: a to szmata
No ładnie Chomik. Świeżo upieczony moderator, a już kasuje posty adminów.
Dopilnuję, że długo modem nie będziesz się cieszył
Jakoś ciężko mi uwierzyć w "niechcący", bo przecież żeby tak zepsuć mój psot trzeba kliknąć "edycja", a potem konkretny tekst wykasować.
No ładnie, ładnie.
_________________ Avenker: budze nimfę
Vanilla: Nimfa udaje przyjacielską.
Avenker: co to znaczy udaje?
Vanilla: Nimfa uwodzi cię i odbiea ci RZUT OSZCZEPEM
Avenker: a to szmata
Avenker: wale ją drągiem
Vanilla: Wyciągasz drąga z torby
Vanilla: Nimfa za ten czas uwodzi cię i odbiera ci eliksir ślepoty
Avenker: wale ją drągiem
Vanilla: Nimfa teleportuje się.
Avenker: a to szmata
Aaaaa... Zaspany byłem. Miałem kliknąć cytuj. Jednocześnie jestem userem na Najmicie a tam kolejność przycisków ''edytuj'' i ''cytuj'' jest odwrotna niż tu. Przyzwyczajenie. Ale, tam zkajo wróci 8 - wtedy i tak bym przestał być modem
Dobra, kończmy offtop.
Arboris [Usunięty]
Wysłany: 2008-08-30, 12:38
Ja tylko przypomnę, że na każdym forum da się ustawić preferencje moderatora, w tym można zablokować jego możliwość edytowania postów admina.
Chomik_Zaglady [Usunięty]
Wysłany: 2008-08-30, 13:04
No...
Mnie się wydawało że nie mogę edytować postów admina. Zresztą to takie dziwne. W końcu moderatorzy raczej Adminom podlegają 0_o
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach